Lukuisat menestyneet urheilijat luottavat osaamiseemme.

 

Jokainen urheilija saa tavoitteita tukevaa ja yksilöllistä harjoittelua. Olipa tavoitteesi kuinka korkealla tahansa, me löydämme keinot kehittää sinusta entistä suorituskykyisempi urheilija jonka jokainen joukkue ja seura haluaa tiimiinsä. Lue miten ja ketä olemme auttaneet vuosien varrella.

 
 

Karoliina Seppälä

Klassinen voimanosto, IPF

"Valmistauduin ekaan kisaan ja kysyin neuvoa, mitä tehdä jos alkaa jännittää: "Luota systeemiin. Luota siihen, että olet valmistautunut niin hyvin kuin mahdollista, ja olet kisassa sen hetken paras versio itsestäsi." Ajattelen, että tasainen nousujohteinen kehitys ja onnistumiset perustuvat luottamukseen ja jatkuvaan dialogiin. Optimal Sport Academyssä luotan paitsi valmentajiin, myös systeemiin - siihen että käytössäni on parhaat, uusimmat ja perustelluimmat opit, ohjelmoinnit ja "vetokumiviritykset", minulle räätälöityinä. Sen jälkeen voi rauhassa keskittyä kyykkäämään, rohkeasti ja syvälle, ja tahkota ennätyksiä."

 

Jaakko Rautalin

Uinti, Uita

"Voimavalmennuksen ansiosta olen saavuttanut hyvän lihastasapainon sekä kehittänyt voima- ja nopeusominaisuuksiani merkittävästi paremmaksi. Tämän ansiosta olen saavuttanut erinomaisen maksiminopeuden starttiin sekä käännöksiin myös kansainvälisesti mitattuna. Ravintovalmennuksessa saan parhaat keinot rankan harjoittelun ja palautumisen tasapainottamiseen. Kokonaisuutena valmennus antaa vuositasolla lisää terveitä harjoituspäiviä sekä lajin ulkopuolisen näkökulman harjoittelun optimoimiseen. Jokainen valmentaja on valtavan tietotaidon sekä kokemuksen kautta tärkeä tukipilari matkallani maailman huipulle."

 

Ville Lajunen

Jääkiekko, Helsingin Jokerit

Alexander Ruuttu

Jääkiekko, Kalpa

 

Teemu Hellevaara

Thainyrkkeily

"Ohjelmista on ollut suuri apu syysisten ominaisuuksien parantamisessa. Fiksut ohjelmat hyvin opetettuina ovat olleet hauskoja sekä helppoja toteuttaa. Liikkuvuus, voima ja nopeus ovat kasvaneet mukavasti ja tämä on johtanut parempiin suorituksiin lajilleni ominaisissa liikkeissä."

 

Jani Luiro

Amerikkalainen jalkapallo, TAFT

Viime kaudella tulleen vatsalihasrepeämän ja siitä aiheutuneen leikkauksen jälkeinen kuntoutus meni fysioterapeutin ohjeilla hyvin, mutta vaikeudet alkoivat kun palasin takaisin arkiharjoittelun pariin; vaelsin laitteelta toiselle ilman päämäärää, ja ruokailut olivat ”syön kun on nälkä” –tyylisiä. Sain järjestettyä kalenterista tilaa valmennukseen ja viikoittaisiin treeneihin Optimal Performance Centerillä, ja tulokset alkoivat näkyä vain viikkojen treenin jälkeen. Koska pelaan amerikkalaista jalkapalloa, saliharjoitteluni painopiste on lajia tukeva treeni kyykkyineen ja rinnallevetoineen – toki mukaan mahtuu paljon muutakin. Myös ruokailu pistettiin raiteilleen, ja paino lähti mukavasti laskuun rasvaprosentin pienenemisen muodossa. Kevään aikana ohjelmaa hiottiin ja tähdättiin myös nopeusvoiman lisäämiseen. Varsinkin nyt kauden edetessä on tullut huomattua valmennuksen hyödyt, sillä nopeuteni ja voimatasoni ovat loistavalla tasolla, ja olen saanut ylläpidettyä hyvin voimatasoja pitkän pelikauden aikana."

 

Kaj Wasenius

Voimanosto, Optimal Lifters, IPF

"Valmennuksessa olennaisin muutos on se, että ohjelmaa vaihdetaan noin 4 viikon välein. Kun ohjelma alkaa selvästi tuottaa tulosta, alkaa olla aika vaihtaa - eikä tehdä lisää sitä samaa ja kovempaa. Lisäksi de-load viikot ihan terveenä on uusi juttu; aikaisemmin de-loadasin vain jos oli joku paikka hajalla tai iski flunssa joka ei millään meinannut lähteä pois...

Toisin sanoen uutta on se, että sen lisäksi että pitää treenata kovaa pitää treenata fiksusti. Tällöin joka liikkeellä, sarjojen määrällä ja pituudella tähdätään johonkin; silloin vastaus kysymykseen miksi tämä tehdään löytyy aina. Tärkeät asiat pitää tehdä oikein ja ei-niin-tärkeitä ei välttämättä ollenkaan.

Mielestäni valmennuksessa on sopiva tasapaino oikean tieteen ja salitieteen välillä."

 

Julius Pamppunen

Klassinen voimanosto, Porin voimailijat, IPF

Suomenennätys maastaveto 313 kg sarjaan alle 93 kg.

 
Laura Pihkala.jpg

Laura Pihkala

CrossFit

"Olen saanut omien heikkouksieni kehittämiseen huomattavaa apua. Olkapääni ja ylävartaloni ovat saaneet voimaa ja tasapainoa, puolierot ovat kaventuneet ja lavan hallintaan on tullut kehitystä. Oman lajini lajinomaiset voimisteluliikkeet onnistuvat entistä paremmin, enkä vaativimpia liikkeitä tehdessä pelkää enää olkapäideni loukkaamista."


Ja lisäksi kaikki nämä urheilijat...

  • Katri Hirvonen, kuulantyöntö ja kiekonheitto
  • Hanna Aronen, roller derby, Kallio Rolling Rainbow
  • Taru Itäpelto, painonnosto
  • Ida Hellman, pikajuoksu, jalkapallo, beach volleyball
  • Salla Tapio, roller derby, Kallio Rolling Rainbow
  • Jenni Kujanpää, roller derby, Tampere Rolling Derby
  • Sanna-Maija Loikkanen, kahvakuulaurheilu
  • Sami Rantanen, amerikkalainen jalkapallo, Crocodiles
  • Anu Räisänen, triathlon
  • Venla Nikula, amerikkalainen jalkapallo, GS
  • Naisten roller derby maajoukkueen fysiikkavalmennus
  • Teemu Pulkkinen, jääkiekko, Minnesota Wild
  • Antti Kilpeläinen, kahvakuulaurheilu
  • Inkaliina Savolainen, kahvakuulaurheilu
  • Terhi Heino, roller derby, Kallio Rolling Rainbow
  • Sami Turunen, Paintball, Helsinki Cyclone
  • Ida Sointu, roller derby, Kallio Rolling Rainbow
  • Jere Sallinen, jääkiekko, Helsingin Jokerit
  • AinoLaura Oksman, ratapyöräily, juoksu 5000m
  • Tuula Möttönen, amerikkalainen jalkapallo, GS